Jak si vybrat finančního poradce za účelem hypotéky

11. únor 2011  MediaShow.cz   Stavíme  2539 zobrazení  406 slov

Při rozhodování jakou si vzít hypotéku je vhodné využít služeb kvalitního finančního poradce. Při jeho výběru je ale vhodné se řídit jednoduchými radami.

Vzít si hypotéku je velmi zásadní rozhodnutí, které nás ovlivní na celý život. Neustále se měnící podmínky jako jsou úrokové sazby či poplatky je velmi náročné pro pracujícího člověka sledovat. Proto bude vhodnější si hypotéku nazařizovat sám. Pro finančního poradce je to naopak náplň práce, takže je dobré jej kontaktovat.

Reklama

Ovšem musíte si dát pozor, dobrý finanční poradce měl především naslouchat a určitě vám nenabízet něco, co nechcete nebo na co nemáte. Pokud budete mít pocit, že mluví o zcela něčem jiném, než potřebujete - neváhejte a najděte si jiného.

Finanční poradce a realitní makléř v jedné osobě

Často se stává, že finanční poradce a realitní makléř je v jedné osobě. Přestože to na první pohled vypadá lákavě z pohledu ušetřeného času, kvalita nebude příliš velká. Je totiž skoro nemožné být univerzálním odborníkem.

Pokud se rozhodujete koupit nemovitost, je včasná součinnost finančního poradce s realitním makléřem vhodná. Nesmí se totiž zapomenout, že hypotéka znamená i jednání s katastrálními úřady apod.

Nechejte si vypracovat více nabídek

Při předkládání nabídek finančního poradce požadujte více alternativ financování a nechejte si odůvodnit doporučovaná řešení. I podle nabídek zjistíte, zda jste si vybrali profesionála. Ovšem poznat nesolidního poradce je nutné hned na začátku, než mu zaplatíte za jeho služby.

Určitě se dá hodně vypozorovat z prvního dojmu, ale ten není směrodatný. I ti, co chtějí klienta připravit o peníze, umějí být velmi sympatičtí. Zkuste si sehnat nějaké reference. Zjistěte si třeba, zda se negativně o poradci či přímo kanceláři negativně nehovoří na internetových diskusích. Kvalitní poradce a realitní makléř by měl spolupracovat s právníkem. Nesmíte zapomenout ani na písemnou smlouvu, která vymezuje rozsah spolupráce.


Reklama

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil