Tohle je 5 věcí, které jsou vhodné pro venkovní sportování

22. srpen 2013  MediaShow.cz   Lifestyle  897 zobrazení  754 slov

Krásné počasí, které patří k létu, nás lákají trávit čas venku. Mnozí z nás tak vyměňují pobyt v tělocvičně, posilovně či fitness studiu za sportování v přírodě. Poradíme, jak se připravit na venkovní sport a co si s sebou přibalit, aby zážitek nepokazily drobné zdravotní nepříjemnosti.

Venkovní sportování skýtá nástrahy, je vhodné se na ně připravit, ilustrační foto. Foto: archiv Penize.czVenkovní sportování skýtá nástrahy, je vhodné se na ně připravit, ilustrační foto. Foto: archiv Penize.cz

Při sportování venku se nám může snadno přihodit, že svou kůži vystavíme slunečnímu záření na nepřiměřeně dlouhou dobu. Pokud se předtím zapomeneme namazat krémem s dostatečným ochranným faktorem, může dojít ke spálení pokožky.

Reklama

Na spáleniny od slunce

„Lehce spálenou pokožku, která je zarudlá, citlivá, svědí a pálí, je možné ošetřit přípravky s panthenolem. Ten kůži zklidňuje a působí protizánětlivě. Navíc urychluje hojení lehčích slunečních popálenin a pokožku hydratuje. I proto je vhodné panthenol používat po každém slunění,“ vysvětluje Klára Minczinger, produktová manažerka společnosti Generica. „Pokud se však na kůži objeví puchýřky, měli bychom vyhledat lékaře."

Proti dehydrataci

Intenzivní sportovní výkon bývá provázen pocením. Naše tělo jím reaguje na zvýšení tepla, které je způsobeno intenzivní prací svalů. Pokud venkovní teplota stoupne nad 28°C, začneme se potit i bez nadměrné fyzické zátěže. Při sportování venku bychom na pití měli tedy pamatovat o to více. Ztráta tekutin totiž může způsobit nejen snížení výkonnosti, ale také zhoršení koordinace a větší únavu.

K dostatečné rehydrataci organismu je vhodné poohlédnout se po přípravcích, které obsahují ionty a glukózu. Glukóza na sebe váže molekuly vody, a tím doplňuje ionty a vodu ztracené během pocení. Mírně slazené tekutiny se pak do těla vstřebávají lépe než čistá voda. Tyto přípravky jsou na našem trhu k dostání také ve formě šumivých tablet.

Na svalové křeče

Během sportování nás může často potkat nepříjemná svalová křeč. Ta může být způsobena například ztrátou tekutin, která vede k úbytku minerálů. Důležité je tedy poohlédnout se po zdrojích hořčíku v kombinaci s vitaminem B6. Tyto látky přispívají k normálnímu fungování svalů a ke snížení vyčerpání a únavy.

V potravě můžeme hořčík najít ve špenátu nebo v brokolici. Mezi doplňky stravy s obsahem hořčíku a vitaminu B6 je možné najít šumivé tablety s vitaminem B6, vitaminem C a s vysokým obsahem hořčíku, až 375 mg. Tato jedinečná kombinace a forma zabezpečí silnější a rychlejší účinek.

Pro zvýšení imunity

Letní sportování venku s sebou může mimo příjemných zážitků přinést taky prochladnutí. To přichází často kvůli zpocení po fyzické zátěži. Prochladnout však můžeme i tehdy, když po koupání zůstaneme v mokrých plavkách, ve kterých pak ve stínu hrajeme například volejbal. Kromě funkčního oblečení a převlékání se do suchého oděvu bychom také měli myslet na posilování své imunity.

Ke správnému fungování imunitního systému pomáhá například vitamin C, ale také některé vitaminy z B-komplexu. Z přírodních zdrojů je na vitamin C bohatý například šípek nebo růžičková kapusta. Cennými zdroji komplexu vitaminů skupiny B jsou kupříkladu kvasnice, jáhly nebo luštěniny.

Pro posílení srdce

Sportování nám pomáhá posilovat celý kardiovaskulární systém, a podporovat tak naši fyzickou kondici. Pokud chceme tento proces ještě dále podpořit, je dobré poohlédnout se po 3-omega mastných kyselinách. Jejich největším zdrojem jsou mořské ryby a pomáhají udržet zdravý krevní tlak i srdce. „3-omega mastné kyseliny je vhodné přijímat spolu s koenzymem Q10. Tato kombinace totiž přispívá k udržení celkové dobré kondice a zvýšení vitality. Zároveň kladně působí na životní energii,“ vysvětluje Eva Stanislavská, marketingová manažerka společnosti Generica.


Reklama

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil