Rozdíl mezi prvotní cenou a skutečnou za ojeté auto se liší

24. květen 2011  MediaShow.cz   Lifestyle  1753 zobrazení  659 slov

Vyzkoušeli jsme prodej ojetého auta u jednoho z největších českých autobazarů. Výkupčí nám vůz oceňoval a cena oproti té přes telefon byla nakonec jiná.

Představte si tu situaci. Máte čtyři roky staré auto, zhruba 80 kilometrů najeto a tak zauvažujete o tom, že byste ho prodali. K utrženým penězům přidáte nějakou tu sumu a hurá, koupíte si nové auto.

Reklama

Přesně takto jsme uvažovali, a proto šli vyzkoušet trh s ojetými auty. Líbila se nám myšlenka, že auto za co nejvyšší cenu prodáme, dostaneme peníze v hotovosti a pak zajdeme do nějakého autosalonu pro nový vůz. Podstatný je také fakt, že auto nebylo pořízeno na leasing.

I my se samozřejmě řídíme podle reklamy a tak víme, že přesně tento způsob odkupu vozidel zajišťují jen některé autobazary. My tedy mámezkušenosti AAA Auto.

Nejprve jsme se podívali na webovou stránku autobazaru. Přečetli jsme si, proč máme přes tento autobazar prodat vozidlo a zareagovali jsme na bezplatnou linku, přes kterou nám prý ocení vozidlo. Vyzkoušeli jsme to. Samozřejmě jde o orientační údaje, kdy na základě základních parametrů jako je typ vozidla, stáří auta, jeho vybavení a podle počtu kilometrů se dozvíme, za kolik naše auto odkoupí. To samé lze udělat i prostřednictvím formuláře přes internet.

Docela jednoduchý způsob jak zjistit, jakou hodnotu má nyní auto. Když to takto učiníme i u jiných autobazarů, můžeme udělat docela zajímavý obchod. Jenže i u prodeje auta se ukazuje, že když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.

Dvě jiné ceny u stejného auta

Je totiž rozdíl mezi cenou při online ohodnocení a při skutečné obhlídce vozu technikem přímo v autobazaru. Technik je školený pracovník a pokud zjistí, že auto chceme prodat, ujistí nás, že dostaneme nejvíce možnou cenu. Auto zkušeným okem prohlédne, podívá se na stav karoserie, na stav ujetých kilometrů, poptá, zda je servisní knížka a byly prováděny pravidelné technické prohlídky.

Výkupčí nám s úsměvem ale sděluje, že zrovna máme auto bez centrálního zamykání, autirádio bez CD přehrávače, ale jen na kazety, které už nikdo nepoužívá, okna lze stahovat pouze na kličku a že výkon motoru není rovněž ideální. To všechno prý cenu snižuje.

Přestože podle nás je karoserie ve velmi zachovalém stavu, není to metalíza. Nemáme litá kola, ale jen klasiku. Máme moc najeto kilometrů. Naštěstí máme klimatizaci a jsme prvním majitelem vozu. Interiér je zachovalý.

Když poukazujeme na online ocenění, které nás svoji výhodnou cenou za výkup auta nasměrovalo právě do jejich autobazaru, výkupčí se pousměje s poukazem na tyto detaily, které ovlivňují cenu. Nezapomene ale hned nabídnout, že za peníze si lze pořídit sice ojetý, ale vůz lepší značky a komfortnějšího vybavení. Stačí se jen domluvit na způsobu financování a výši doplatku za nový ojetý vůz. A už je nám podávána vizitka.

Raději jsme pokus prodeje našeho auta ukončili včas. Myslíme si, že je rozumné navštívit více autobazarů a nechat si takto ocenit prodávané vozidlo. Také byste měli vědět, že online ocenění slouží jako vábnička a kolik peněz za své ojeté auto dostanete, se rozhoduje skutečně až v autobazaru. Nebojte se i smlouvat, výkupčí cenu cíleně shazuje dolů.


Reklama

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil