Adidas je vybudován na vývoji a inovacích bot i sportovních oděvů
5. leden 2012 MediaShow.cz Lifestyle 3415 zobrazení 512 slovSportovní boty a oděvy jsou základním pilířem značky Adidas. Její historie je spjata se svým zakladatelem a v průběhu let zaznamenala velké úspěchy se svými produkty.
Sportovní obuv a oděvy patří mezi oblíbené oblečení. Navíc je často kladen důraz na značku. A není se čemu divit. Vždyť pokud jsou produkty historicky úspěšné a mohou se pyšnit úspěchy.
Přesně takovou značkou je Adidas. Tu v roce 1948 založil Adi Dassler, přestože sportovní boty začal se svým bratrem navrhovat a vyrábět o 24 let dříve. Celosvětově známá značka vznikla vlastně díky tomu, že se oba bratři podnikatelsky rozešli a každý se v dalších letech věnoval rozvíjení své značky.
Sportovní úspěchy
Oba bratři ve svém společném podnikání zažili mnoho úspěchů a ty získaly pro budoucí vývoj značky Adidas silnou pozici na trhu se sportovní obuví a oblečením. Už v roce 1928 slavili debut na olympijských hrách v Amsterdamu, kdy Adi Dassler sportovcům představil první boty Adidas.
O čtyři roky na olympiádě v Los Angeles už první sportovci s obuví od Adidasu získávají medaile. Například běžkařské tretry vážily jen 216 g. V roce 1952 s botami na nohou běží i legendární Emil Zátopek.
Od bot k oblečení
Adidas se o dva roky později začíná zaměřovat i na oblečení, konkrétně dresy či sportovní soupravy. Značka je oficiální soupravou německé fotbalové reprezentace. Jako veleúspěšné období firmy jsou vnímána 60. léta, kdy firma na trh uvádí několik inovací i mikiny Adidas.
V 70. letech Adidas svádí velké boje o smlouvy se světovými profesionálními sportovci a přetahuje se o ně s jinými značkami, zejména s Pumou. Tu po vzájemném rozchodu založil bratr Adi Daslera.
Adidas se prosadil zejména díky otci-zakladateli. Adi Dassler byl vizionář a měl tvůrčí vlohy. Jeho návrhy bot a inovace byly mezi zákazníky a sportovci ceněné. Rudolf Dassler byl prozměnu schopným obchodníkem.
Míče nebo běžky
Adidas se rozvíjí i po smrti Adi Daslera a v 90. letech rozšiřuje sortiment i o sportovní vybavení, jako je například výroba míčů. Díky expanzi a skupování konkurentů, jako značek Salomon a Reebok současná skupina Adidas má širokou naídku produktů.
V prvním případě se firma dostala na trh s outdoorovým vybavením, v tom druhém expanze spočívá v nových sportech - např. hokej, baseball. Adidas se rozhodl vstoupit i na půdu stylové módy.
Reklama